W ślad za komunikatem o PPK przesłanym Państwu w dniu 21.10. 2019 r. przypominamy:

1. Firmy zatrudniające co najmniej 20 pracowników wg stan zatrudnienia na dzień 31.12.2019 r. mają obowiązek wdrożenia PPK od dnia 1-go lipca 2020.

2. Procedura uruchomienia i wdrożenia PPK jest następująca:

- krok 1 – wybór instytucji finansowej z którą będzie podpisana umowa o zarzadzanie PPK. Wyboru należy dokonać w porozumieniu ze związkową organizacją zakładową lub reprezentacją pracowników;

- krok 2 – przed zawarciem umowy na prowadzenie PPK pracodawca informuje pracowników o warunkach uczestnictwa w PPK oraz obowiązkach i uprawnienia pracodawcy i pracownika.

Pracownik obowiązany jest do złożenia oświadczenia o przystąpieniu do PPK lub rezygnacji z przystąpienia do PPK;

- krok 2 – podpisane z wybraną instytucją finansową umowy o zarządzaniu;

- krok 3 podpisanie z tą samą instytucją umowy o prowadzeniu PPK;

- krok 4 naliczenia i wypłaty:

a/wpłat do PPK dokonuje się począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym zawarto umowę o prowadzenie PPK;

b/pracodawca oblicza i pobiera wpłaty finansowane przez Pracodawcę i Pracownika. Obliczanie i pobór wpłat odbywa się w terminie wypłaty wynagrodzenia;

c/wpłat pobranych kwot dokonuje się na konto PPK w terminie do dnia 15-go miesiąca następującego po miesiąca w którym wpłaty zostały obliczone i pobrane;

Uwaga!

Ponieważ co miesiąc kwoty wpłat od poszczególnych pracowników mogą się zmieniać, mogą się też zmieniać dane identyfikacyjne pracowników lub też sami pracownicy mogą zmieniać warunki korzystania z PPK pracodawcy obowiązani są zgłaszać zmiany do instytucji prowadzącej rachunek PPK.

O terminach wprowadzania PPK dla firm o innej, niż w powyższym komunikacie, liczbie zatrudnionych będziemy informować na bieżąco.

Krajowa Izba Gospodarcza w ramach kampanii #SolidarnizBiznesem organizuje szereg webinarów kierowanych do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, najnowsze z nich dotyczy kredytów na innowacje technologiczne w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Zapraszamy firmy zrzeszone w Izbach w województwie pomorskim do wzięcia udziału w bezpłatnym webinarze poświęconym tematowi pozyskania nawet do 70% dotacji w ramach POIR 2014-2020. Działanie 3.2: Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R, Poddziałanie 3.2.2: Kredyt na innowacje technologiczne.

Szkolenie odbędzie się ONLINE w terminie
10-go czerwca w godz. 10.00-11.30.
Udział jest bezpłatny

Uniknij typowych błędów i zmaksymalizuj swoje szanse na uzyskanie dofinansowania.

Eksperci odpowiedzą na pytania:
  • jak poprawnie przygotować wniosek od strony merytorycznej i formalnej,
  • na jakie wymagania należy zwrócić szczególną uwagę,
  • jakie są kluczowe kryteria oceny i co należy wiedzieć.

Do rozdysponowania jest aż 350 mln zł. Dotację można przeznaczyć na takie działania, jak m.in. zakup nieruchomości, zakup lub wytworzenie nowych i używanych środków trwałych, zakup robót i materiałów budowlanych, zakup wartości niematerialnych i prawnych. Dodatkowe możliwości to: pokrycie wydatków ponoszonych np. na ekspertyzy czy kosztów związanych z uzyskaniem i obroną patentów.

Zapisy przyjmuje do 09.06. do godziny 12:00:
Katarzyna Chmielewska
Biuro Komunikacji

tel. 22 630 97 62

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Webinar jest realizowany w ramach kampanii #SolidarnizBiznesem Krajowej Izby Gospodarczej we współpracy z jednym z partnerów kampanii – firmą Stratego.

 

 

images

Od 9 maja działa przy kampusie Akademii Pomorskiej w Słupsku przy

ul. Westerplatte 64 działa Centrum testowe COVID-19 Drive Thru.

Gorąco zachęcamy do korzystania z darmowych badań w kierunku na

obecność koronawirusa, szczególnie osoby pracujące w dużych

firmach w regionie. Wystarczy zadzwonić na numer

infolinii-  (tel. 58 727 05 05) i po zarejestrowaniu się dojechać

własnym samochodem do Centrum. 


 

Biedronka w trudnych czasach wyciąga pomocną dłoń do małych polskich firm w ramach akcji „Czas na wspieranie małych producentów”. Za pośrednictwem ponad 3000 sklepów sieci Biedronka ich produkty mogą teraz dotrzeć do milionów nowych klientów.

      >>>czytaj więcej


 

>>>czytaj więcej


 

>>>czytaj więcej


 

>>>czytaj więcej


 

  >>>czytaj więcej